Sunday, April 18, 2010

“挂羊头、卖狗肉”?!!“

(一)

什么“P" 话?!!!

对不起,请容许我不礼貌地形容一个自以为是的听众,今早在我主持“非人类”时发来的简讯用词。

“丽梅,你的非人类时段大半时间都是歌曲,别在挂羊头卖狗肉了,多花点心思在内容上吧!表明一小时节目,实际有动物内容,我算上去顶多20 分钟!浪费时间听!”

“挂羊头、卖狗肉”?!!“浪费时间听”?!!没花心思?!!

太高尚的人类,把自己抬举成一个自以为懂得“洞悉”别人的“高尚人”。你的时间既然那么宝贵,的确不应该花在我这个“骗人”的节目上。我这种“凡夫俗子”的节目,非你这“人类”听得下去的,可笑的是没人拿着枪、指着你非得听我的节目不可!

其实你可以说我无需为了这样一则简讯而发飙,的确是!只是一时的火冒。。试想花了整个本来可以陪伴家人的周末下午,留在公司构思各单元的开场、内容、选音乐、录音、制作、更换所有开场SWEEPERS,联络新加坡防止虐待动物协会、找来同事帮忙设立“宠物情园”的脸书、甚至选择做现场不预录。。。尤其当中还有同事花时间帮忙,听众协助联系SPCA.

以上若不叫“心思”,我实在无话可说。。。你可以说节目不够紧凑、不够精彩、这点我完全可以苟同,因为我确实这么觉得。毕竟今早“非人类”确实全面更新,我仍在调整。其实我们DJ除了开麦说话呈现节目,也要顾全播歌、广告的程序。这是我今早拿捏得不好的地方。我不否认节目是可以更充实,更丰富化的,但不致于该有以上的“结论”吧?!所以当下,我是一时情绪才会发飙。事后想想,实在“多余”。。。。

不懂得什么叫“尊重”的,“非人类”谢绝,因为我跟你是“狗屁不通”。。。

9 comments:

  1. 江郎总会有材尽的一天,与其自己一个人收集资料,不如公开向观众收集资料,保证有说不完的话题。
    有些工厂为了得到很多好的设计,就会公开的举办设计比赛,再印几张将状或者找商家拈助将品就能把比赛搞得有声有色。

    ReplyDelete
  2. 谢谢你,我明白你的意思。。。我也在想。要不,不会搞到睡不着觉。

    其实如我所说,我原来一直只在做“动物”的节目,却忘了应该是为“动物”而做节目。

    谢谢你的建议。

    ReplyDelete
  3. Whoa! Terrible to noe u listeners can b so nasty... i suppose there's a better way to give opinion n suggestion. Dun despair, pretty. ADD OIL! xoxo :D

    ReplyDelete
  4. well I feel that viewers should give constructive feedback, rather than just blast at the host. It does not give credit to the host who has spent time and effort to revamp it. Well even though I did not hear the whole show, just part of it, but at least it is a good effort. Dun get too upset over it.

    ReplyDelete
  5. 文鸿,坚文 everytime advice you to "partition" your feelings, it seems u never put it to practise. learn to 放下. it makes your life easier, don't be so critical, y take it personal? focus on the core strengths. you do well for 4 hrs mon-fri. sat 1 hr = how many hrs of air time not good? your fingers got long and short wat. so wat if u got extra 1 finger or got one slightly longer? give and take la? go get some sleep to balance out la. - 小天。 p.s i still find you're doing quite a gd job to balance out the yang qi in the morning show. I too can't please all of my customers. They like they come, but i manage to owis get the 75th %tile

    ReplyDelete
  6. haha..Aaron,
    Like wat i said..dun wori I have my way to release my anger but at the moment of time when i was writing tat blog I was indeed angry. But I always throw and forget..It was just a moment of venting..
    But thanks anyway.:) am fine :)
    Sometimes I just want some nasty listeners to know tat I do have "temper"..you never known people in bad mood just like to vent their dissatisfactions and anger by sending sms to me in a unreasonable manners :)

    Too bad last sat I was not in a good mood :P

    ReplyDelete
  7. luckily u know u love it @ krangi, that really brighten yr life during the minute or so each time. Jia.........YOU!

    ReplyDelete
  8. haha..Aaron,
    Like wat i said..dun wori

    "i dun worry, time and tide is of essence."

    I have my way to release my anger but at the moment of time when i was writing tat blog I was indeed angry. But I always throw and forget..It was just a moment of venting..

    "Anger management maybe gd, try partitioning. BD "

    Sometimes I just want some nasty listeners to know tat I do have "temper"..you never known people in bad mood just like to vent their dissatisfactions and anger by sending sms to me in a unreasonable manners :)

    Too bad last sat I was not in a good mood :P

    "Note: I haven't heard any mediacorp DJs explicitly do it on air. Don't pop the cherry."

    -小天。

    ReplyDelete
  9. 小天,怎么总觉得你“怪怪”的。。。哈哈哈!

    无需copy我的话语,你的留言像“训话”多于分析,哈哈哈!

    ReplyDelete